Kadonneen hyvinvoinnin metsästyskausi alkaa

Vuodenvaihteen juhlakaudesta jatkuneen herkuttelun jälkeen aihe on erittäin ajankohtainen, toisilla enemmän ja toisilla vähemmän. Meikäläinen kuuluun tuohon ensimmäiseen kategoriaan ja alla näkyy tähän muutama syyllinen ja mikä pahinta… omia tekeleitä.

Kun perheessä on kolme huntteroa, luulisi lenkkeilyä tulevan reilusti joka päivä. Teoriassa kyllä, mutta käytännössä se on hieman vaikeampaa. Tosielämässä näille meidän nelijalkaisille on tärkeämpää muiden huntteroiden jälkien haistelu, kuin itse lenkkeily. Tästä johtuen näillä lenkeillä ei niin hirveästi kuntoaan pysty kohottamaan, kun vauhti on mitä on tai usein sitä ei ole juuri ollenkaan. Mutta ei hätää, kaikki on mahdollista, kunhan vain nostaa pepun penkistä ja lähtee liikkeelle. Aloitus on aina vaikeinta, vai mitä?

Lappeenrannan Urheilu-Miesten vapaa-aikajaoston KKI-hanke ”Kadonneen hyvinvoinnin metsästys” alkaa. Tapahtumat ja kuntoilumuodot sopivat erinomaisesti myös vähän tai ei juurikaan liikkuville naisille ja miehille. Mukavissa pienryhmissä tutustutaan yhdessä eri lajeihin ja samalla parannamme sekä fyysistä, että psyykkistä terveyttä ja hyvinvointia. Lajeja ei tarvitse osata entuudestaan, eikä tarvitse olla huippukunnossa tai edes kunnossa, sillä jokainen etenee oman kuntonsa ja motivaationsa mukaan.

 

Ryhmät kokoontuvat helmikuusta aina loppuvuoteen asti. Sisällöt on jaettu kevät-, kesä ja syyskauteen. Luvassa on paljon erilaisia elementtejä. Tule rohkeasti mukaan!

 

 

Millaista kunnonkohotusta on luvassa?

 

Kevätkaudella aloitetaan omilla ryhmillä sekä miehille, että naisille. Toki luvassa on myös yhteistunteja. Heti alkuun on halutessaan mahdollisuus osallistua kuntotestaukseen. Vaikka alkutestauksen tulos ei välttämättä olisi parasta mahdollista luettavaa, niin kertoohan tulos oikeasti sen, mikä tilanne nykyhetkessä on. Ja siitähän sitä potkua vasta saakin tekemiseen, koska suunta on ainoastaan eteenpäin ja ylöspäin.

Loppuvuonna on mahdollisuus osallistua uudelleen samaan testiin. Siinä vaiheessa viimeistään paljastuu, onko kunto kohonnut? onko hyvinvointi lisääntynyt? entä mitä muita mahdollisia muutoksia säännöllinen kuntoilu on saanut aikaan?

Matkan varrella saattaa antaa monta kertaa periksi, mutta pienistä takapakeista ei saa lannistua. Aina on mahdollisuus nousta uudelleen.

 

Meitä on moneen lähtöön, siksi valittavia vaihtoehtoja on useita. Voit myös vaihdella eri ryhmiä oman kiinnostuksesi mukaan.

Luvassa on mm. äijäjooga, hotjooga, circuit- ja kuntosaliharjoittelua, kuntonyrkkeilyä ja roller-tunteja, luentoja unohtamatta. Ensimmäinen luento liittyy liikuntaan, terveelliseen ruokavalioon ja painonhallintaan. Ajatuksena on juuri vaihtaa nuo suklaapalaset näihin aurinkoisiin herkkupalleroihin.

Kevät etenee hurjaa vauhtia. Onko katseesi suunnattu jo tulevaan kesään ja odotat kuumeisesti tanssilavakautta? Ehkä et tunne olevasi parkettien partaveitsi ja ongelmasi on tanssijalka tai sen vipatus, ehkäpä väärään suuntaan. Ei hätää, lukujärjestyksessä on mukana eri tanssilajien alkeiskursseja sekä jatkokursseja. Osallistumalla kurssille varmistat tanssinautinnon ja yllätät ehkä iloisesti myös kavaljeerisi. Tanssikurssille et välttämättä tarvitse omaa tanssikaveria, mutta toki voit osallistua kurssille myös oman tanssipartnerisi kanssa. Tätä taitoa voi toki hyödyntää myös muuallakin kuin tanssilavalla, vaikkapa Kesäkauden avajaistansseissa Scandic Patriassa 5.5.

Myöskään vesipetoja ei ole unohdettu. Haluatko uida uimahallissa vai sen lisäksi vaihteeksi pienryhmässä? Vai haluatko oman sauna- ja uintihetken perheesi tai kaveriporukan kanssa? Se onnistuu - voit varata allasosaston kuntoilutunnin myös täysin omaan käyttöösi.

 

Lukujärjestys ja ilmoittautumisohjeet löytyvät osoitteesta www.lum.fi

 

Ilmoittaudu heti mukaan!

 

Virpi Silonsaari

Lappeenrannan Urheilu-Miehet ry / vapaa-aikajaoston puheenjohtaja